Nová opera

Její jméno je Panigale V4 a představuje zcela novou a důležitou kapitolu v historii Ducati, "symfonie" výkonu a emocí, která je 100% italská. Panigale V4 je první hromadně vyráběný motocykl značky Ducati, který je vybaven čtyřválcovým motorem odvozeným od Desmosedici z MotoGP.



Panigale V4 Výkon motoru: 214 HP (157,5kW) Točivý moment: 124,0 Nm Suchá váha: 175 kg
Panigale V4 S Výkon motoru: 214 HP (157,5kW) Točivý moment: 124,0 Nm Suchá váha: 174 kg
Panigale V4 Special Výkon motoru: 226 hp (166.3 kw) Točivý moment: 124.0 Nm Suchá váha: 173 kg


Revoluce V4

Panigale V4 nahrazuje ikonický model 1299 z řady Ducati supersport, zvyšuje výkonnost a hravost, což znamená, že jezdci všech úrovní si nyní mohou užít nekonečnou zábavu a vzrušení. Model Panigale V4 byl vyvinut v úzké spolupráci s Ducati Corse, který čerpá přímo z know-how a technologie od závodního světa a poskytuje motocykl, který je co možná nejblíže strojům MotoGP.

 

NOVÁ Panigale V4 Speciale


Italská symfonie


Nová řada Panigale V4 Speciale doplňuje řadu, díky které se koncept italských superbike dostává do extrému. Exkluzivní šasi, Ducati výkonový titanový závodní výfukový systém Akrapovic pro výkon 226 koní; komponenty z uhlíku a hliníku zpracované z pevné látky. Nová Panigale V4 Speciale je vyráběna v omezené a očíslované řadě 1500 motocyklů. Podrobnosti, které jsou rozdílné, jsou jedinečné díky tříbarevnému modelu a mnoha technickým prvkům.

 

 

 

 

MOTOR

V4 di 90 °: závodní duše

Nový motor Desmosedici Stradale byl navržen na základě zkušeností získaných v MotoGP. Typický přístup používaný v soutěžích se nachází v mimořádných hodnotách výkonu a točivého momentu: 90 ° V4 s přemístěním 1,103 cm³, protiběžně otočným klikovým hřídelem a 4 ventilovým válcem s desmodromickým rozložením dosahujícím 214 koní (157,5 kW) maximální výkon při 13 000 ot./min a 122 Nm (12,44 kgm) maximálního točivého momentu při 10 000 ot / min.

 

 

 

 

 

TECHNOLOGIE

Elektronika nejnovější generace

Výkonnost Desmosedici Stradale musí být vždy snadno ovladatelná, aby bylo možné dosáhnout maximálních závodních výsledků, optimalizace energií a soustředění jezdce. Nová řídicí elektronika Panigale V4 využívá šestiosých dat inerciální platformy (6D IMU), které umožňují zachytit a zaznamenávat rozsáhlé množství informací.

 

 

 

 

 

BEZPEČNOST

Bezpečnost

Nový model Panigale V4 nastavuje nové absolutní výkonnostní parametry a zvyšuje bezpečnostní a dynamické normy pro řízení motocyklů s nejmodernějším elektronickým balíčkem, který maximalizuje potenciál nabízený šestiosou inerciální platformou společnosti Bosch. Byly také zavedeny další originální ovladače, jako jsou ovládání skluzu při brzdění, ABS Cornering, který působí pouze na přední brzdě s nastavením, které bylo navrženo speciálně pro jízdu na trati a Quickshift Up & Down se strategií, která bere v úvahu úhel.

 

 

 

 

DESIGN

Rozhovor Andreem Ferraresi

Přečti si zde (ENG)

 

Galerie Panigale V4



Desmosedici Stradale

Nový motor V4 o 90 ° vyvinutý na základě zkušeností získaných v MotoGP, kde je výkon čtyřválce Desmosedici na špičce své třídy, byl navržen tak, aby vybavil budoucí modely Ducati supersport.


Více info

 

 

DESIGN zobraz/skryj

Inovativní "přední rám"

Nový "přední rám" viditelný pro všechny se stává nedílnou součástí motocyklu, což mu dává úzký a prakticky přizpůsobený vzhled. "Přední rám" přeměňuje motor Desmosedici Stradale na nosnou konstrukci. Toto řešení představuje vývoj struktury Monocoque a bylo zrozeno díky zkušenostem získaným v MotoGP. Ve srovnání s Monocoque umožňuje "přední rám" oddělit torzní a boční tuhost tak, aby bylo dosaženo správného množství ohybnosti vzhledem k namáhání rámu, čímž se lépe pohltí nerovnoměrné podmínky silnic, zatáčky a zajistí se nezbytná stabilita. To vše přináší vynikající agilitu a přesnost, která poskytuje jezdci Panigale V4 snadnější a méně únavné řízení. Hlavním rozdílem v uspořádání ve srovnání s tradičními řešeními je použití motoru jako konstrukčního prvku pro celý rám. "Přední rám" má kompaktní čelní konstrukci o hmotnosti pouze 4 kg, která je připevněna přímo k hornímu polotuhému krytu předního boku a k hlavě válců zadního boku V4, přičemž blok motoru slouží také jako spojovací bod pro zadní zavěšení a otočný bod pro jediné otočné rameno. Nejdůležitější výhodou předního rámu je použití motoru Desmosedici Stradale pro dosažení požadované pevnosti, což umožňuje podstatně snížit prodloužení hlavního rámu - a tím i jeho hmotnost - dosáhnout vynikajícího poměru pevnost/hmotnost. K tomu se přidává skutečnost, že redukovaná délka stojanů vedených podél motoru umožnila navrhnout kompaktní motocykl, zejména tam, kde jezdec sedí. Podvozek je doplněn lehkým čelním pomocným rámem vyrobeným z hořčíku a hliníkovým sedadlem z chlazeného hliníku, který je nahoře připevněn k "přednímu rámu" a nahoře je našroubován na hlavu válců zadního břitu. Zadní odpružení využívá páky připojené k motoru Desmosedici Stradale kované hliníkové desky. Páčky reagují na pohyby jednostranného kyvného ramene z hliníkových odlitků.

"Dvojitá vrstva"

Jednoduchost a integrace inspirovala konstruktéry pro řešení "dvojitých vrstev": hlavní vnější část se zmenšeným podélným roztažením a sekundární část, která funguje jako odsávač vzduchu pro chladič. Tato konfigurace zdůrazňuje kompaktnost mechaniky a opět nabízí čisté linie typické pro motocykly Ducati supersport, které se od roku 1916 vyznačují dokonalou elegancí.

"Diamantová" nádrž

Poddajnost "diamantového" nádrže, značky Ducati, pomáhá jezdci ve všech etapách jízdy. Díky svému silnému tvaru je možné se zcela opřít o jakoukoliv část nádrže, jít dolů s hlavou a získat maximální aerodynamickou účinnost v rovinkách a nemusíte se bát při prudkém brzdění pevně uchopit nádrž koleny. Je protažené až pod sedadlo, takže snižuje střed těžiště.


Elegantní zadní chránič

Zadní chránič v provedení pro jednoho jezdce je jeden jediný kus, takže zdůrazňuje "ready to race" charakter motocyklu. Konstrukce křídla je inspirována aerodynamickým spojlerem a zahrnuje zadní světlo s LED diodami, které je funkčně rozděleno do dvou částí přesně podle tradice Ducati superbike. . Dvojitý červený oblouk parkovacího světla dělá Panigale V4 nezaměnitelný, stejně jako jeho agresivní vzhled.

MOTOR zobraz/skryj

V4 90°

Pro Ducati je rozložení V4 při 90 ° maximálním vyjádřením sportovnosti motocyklu. Není náhodou, že je to stejné řešení, které se používá v motorech MotoGP Desmosedici. Rozložení válců o 90 ° V vytváří přirozené vyvážení síly prvního řádu, aniž by bylo nutné se uchýlit k vyvažovacímu hřídeli, aby se eliminovaly vibrace, které s sebou nese známý nárůst absorpce hmotnosti a výkonu. Vedle tohoto primárního přínosu, který je mimořádně důležitý pro spolehlivost a mechanickou účinnost motoru, který dosahuje otáček vyšších než 14 000 ot / min, existují další, které dělají konfiguraci zvolenou společností Ducati technologicky nejdokonalejší.

Proti otočný klikový hřídel

Na silničních motorkách se klikový hřídel otáčí ve stejném směru jako kola. Na rozdíl od toho se v MotoGP běžně používá protiběžně otočný klikový hřídel. Desmosedici Stradale si toto technické řešení vypůjčil od MotoGP. Toto inovativní umožňuje kompenzovat část gyroskopického efektu vytvořeného koly, což činí přesnější a pohodlnější změnu směru. Proti otočný klikový hřídel také vytváří točivý moment díky setrvačnosti, která má tendenci ke snížení předního konce při zrychlení a zadní konec při brzdění, čímž se snižuje fenomén wheelie.

"Dvojitý puls"

Klikové čepy, vyrovnané o 70 ° jako na Desmosedici GP přinášejí "dvojitý puls" který generuje snadno ovladatelnou energii, která navíc optimalizuje trakci ("Big Bang" efekt). Díky této vlastnosti se Desmosedici Stradale vyznačuje jedinečným a výrazným zvukem.

Desmodromický systém

Na Desmosedici Stradale je design desmodromického systému klíčový faktor pro dosažení špičkového výkonu. Desmodromický systém na Desmosedici Stradale využívá komponenty, které byly kompletně přebudovány a miniaturizovány tak, aby získaly velmi kompaktní tvar a dosáhly určité úrovně sofistikovanosti a lehkosti, takové úrovně, jaká zatím nebyla na motocyklech Ducati k vidění. Každá součást systému byla navržena a testována tak, aby bezpečně dosáhla maximální rychlosti otáček. K novým kompaktním hlavicím motoru přispívají také nové zapalovací svíčky, které jsou menší než standardní model. Čtyři vačkové hřídele motoru Desmosedici Stradale pohybují 16 ocelovými ventily, sacími ventily o průměru 34 mm a výfukovými ventily o průměru 27,5 mm. Umístění ventilů jsou vyrobeny ze slinuté oceli. Vzhledem k vysoké rychlosti otáček V4 a velkému rozměru ventilů nebylo možno použít tradiční pružinový systém. To je důvod, proč se desmodromický systém stává nepostradatelným. V "" Desmo "společnosti Ducati jsou ventily mechanicky uzavřeny s přesností podobnou fázi otevření, což umožňuje realizovat výraznější vačkové profily a extrémní časování, které optimalizují dynamický průtok kapalin jak při nasávání, tak i při výfuku, a proto umožňují vyšší výkonnost motoru. Vačkové hřídele jsou řízeny dvěma "tichými" časovacími řetězy. Na předním rozvodovém systému řetěz pohání váčkový hřídel sání, který zase přenáší pohyb na výfukový systém prostřednictvím dvojice ozubených kol (systém s časovým převodem). Na zadním časovém systému na druhé straně řetěz pohání výfukový hřídel, který přenáší pohyb na sací potrubí. Tato volba minimalizuje absorpci načasování, což je přínosem pro výkon a spolehlivost. Řetěz, který řídí časování předních válců, je umístěn na pravé straně motoru a je poháněn klikovým hřídelem ozubeného kola primární převodovky. Ten, který pohání zadní válce, je umístěn na levé straně motoru a je poháněn převodovkou, která je součástí klikové hřídele. Každá hlava má senzor "anti-beat", který umožňuje optimalizovat řízení předběžného střelby a zabraňuje jevům klepání.

ŠASI zobraz/skryj

Rafinované pružení

Nový Panigale V4 je vybaven výložníkem Big Show Piston (BPF) o průměru 43 mm, který je plně nastavitelný při kompresi a rozšiřování hydraulické brzdy a předpětí na pružině. Vidlicová manžeta usazuje chromované nohy, které jsou připojeny radiální brzdové třmeny Brembo. Přední obal je doplněn klapkou řízení Sachs. Na zadní straně je plně nastavitelný tlumič nárazů Sachs, který je na jedné straně připojen k Desmosedici Stradale s kovaným hliníkem. Nové Panigale V4 S a Panigale V4 Speciale jsou vybaveny vidlicí Öhlins NIX-30, zadním tlumičem Öhlins TTX36 a tlumičem řízení Öhlins s řídicím systémem. V těchto verzích je řídicí systém druhé generace, Öhlins Smart EC 2.0, vybavený mimo jiné novým objektem na základě ladění (OBTi).

Ráfky a pneumatiky

Zatímco nová Panigale V4 má hliníkové ráfky se třemi paprsky, novější Panigale V4S a Panigale Speciale jsou vybaveny ráfky z hliníkové slitiny se třemi paprsky. Ducati a Pirelli spolu úzce spolupracovali na vývoji nového modelu Panigale V4, prvního motocyklu, který používá nové Pirelli DIABLO ™ Supercorsa SP jako originální výbavu. 120/70 ZR17 vpředu a revoluční 200/60 ZR 17 na zadní straně. Nejnovější verze modelu DIABLO ™ Supercorsa SP v novém rozměru 200/60 ZR 17, který se již v šampionátu FIM Superbike World používá ve velkém měřítku, je vskutku generačním krokem v oblasti repliky závodních pneumatik. Inovativní profil nového zadního rozměru maximalizuje stopu v nejhlubších rozích a využívá nejvíce výhod technologie dvojích směsí, která na rameni používá stejnou směs SC2 jako v závodech a nabízí úchop typický pro pneumatiky závodních superbike, které zároveň zaručují robustnost a všestrannost potřebné pro použití na silnicích. Aby bylo možné plně spolupracovat se zadní pneumatikou, dokonce i přední pneumatika měla prospěch z nového významného vývoje: všechny vlastnosti, jako je manévrovatelnost, zpětná vazba pro jezdce, pevnost při přilnavosti, pocit bezpečnosti a předvídatelnost úbytku přilnavosti, byly optimalizovány vytvořením nového předního profilu, který je o něco širší než předchozí verze produktu. Nový design běhounu DIABLO ™ Supercorsa SP má novou geometrii "blesku", která optimalizuje výkonnost dráhy zlepšením opotřebení a snížením šířky drážky navržené tak, aby poskytovaly dostatečnou oporu pro zvýšené boční zatížení.

Nový brzdový systém

Řada Panigale V4 zahrnuje výhradně nové monobloky Brembo Stylema®, které představují vývoj již vysoce výkonných měničů M50. Nové posuvné měřítka Stylema®, vyrobené z jediného bloku slitiny, mají na těle některé odlehčené oblasti a upevňovací pouzdra, které ve srovnání s modelem M50 činí zřetelně kompaktnější a umožňují snížení hmotnosti o 70 g na třmen bez ztráty tuhosti. Další evoluční vylepšení bylo provedeno na vnitřním větrání pro větší konzistenci výkonu. Nové posuvné měřítka Stylema® nabízejí díky extrémní tuhosti zvýšený hydraulický výkon, zaručují rychlou odezvu systému, sníží zdvih brzdových páček a maximální flexibilitu. Dvojité posuvné měřítka Brembo mají čtyři písty o průměru 30 mm, které pracují na kotoučích o průměru 330 mm a poskytují vynikající brzdný výkon, zatímco v zadní části je jeden kotouč o průměru 245 mm s dvou pístovými třmeny. Brzdový systém je podporován systémem ABS Cornering EVO, který využívá lehkou 9,1MP řídicí jednotku Bosch.

Závodní nádrž

Blízkost nového Panigale V4 k závodnímu světu je zdůrazněna lehkou 16litrovou hliníkovou nádrží, která, stejně jako v případě závodních motocyklů, má část kapacity umístěné pod sedadlem jezdce. Prostor, který není obsazen palivem - v přední části nádrže a pod krytem - byl použit k umístění všech elektronik, včetně baterie, které jsou ve verzi Panigale V4 S a Panigale V4 Speciale lithium-iontové.

ELEKTRONIKA zobraz/skryj

Zatáčení Bosch EVO ABS

Systém ABS Bosch, vybavený funkcí "zatáčení", který zabírá ABS, i když se motocykl zrovna sklání, se vyvinul dík novým typů intervenční logiky a řízení. Systém Bosch EVO ABS Cornering může být nastaven na tři různé úrovně, aby plně vyhovoval potřebám jízdy na trati a silnici, a to i v nejkritičtějších situacích s nízkým úchopem. Zatímco úroveň 3 je indikována pro silnici nebo pro podmínky s nízkou přilnavostí, čímž je zajištěno bezpečnější a stabilnější brzdění, úrovně 2 a 1, které upřednostňují brzdnou sílu, jsou vhodnější pro závodění na plochách s vysokou přilnavostí a závodními dráhami. Volba úrovně 2 umožňuje bezpečně sklouznout do zatáček a lepší výkon při sportovní jízdě. Úroveň 1 ABS, doporučená pro použití na trati, zabírá ABS pouze na přední brzdě, ale zachovává funkci "zatáčení", která umožňuje hluboké brzdění v rohu a zotavuje se z jakýchkoli chyb jízdy.

Ducati Traction Control EVO (DTC EVO)

DTC EVO na novém Panigale V4 je založen na algoritmu, který činí jeho zásahy přesnějšími a rychlejšími. DTC EVO spolupracuje s inerciální měřicí jednotkou Bosch (IMU) tím, že neustále měří úhel motoru a pomocí těchto informací lépe posuzuje kroky potřebné k zajištění ideálního skluzu zadní pneumatiky (v závislosti na nastavení úrovně DTC EVO). DTC EVO navíc zajišťuje zásah ventilů tělesa plynu, jakož i řízení předběžného spalování a vstřikování. Ve všech situacích, kdy není vyžadován rychlý zásah DTC EVO, použití ventilů těla plynu umožňuje udržet optimální parametry spalování, což vede k plynulejšímu zásahu a reakci Desmosedici Stradale. S jednoduchým řízením trakce, když je detekován skluz zadní pneumatiky, systém zasáhne, aby ho ovládl. Když se rukojeť vrátí na optimální úroveň, systém snižuje své zapojení, dokud se skluz neobjeví znovu. A cyklus se opakuje. To se promítá do grafu, ve kterém zásah osciluje kolem teoretické "linie ideální intervence", která představuje limit trakce. DTC EVO snižuje velikost těchto kmitů tím, že orientuje systém tak, aby se zapojil v blízkosti dokonalé linie zásahu. Tento druh chování je obzvláště výhodný, protože minimálně zasahuje do dynamické rovnováhy motocyklu. Navíc je systém navržen tak, aby byl robustnější a konzistentnější, což umožňuje zachovat konstantní a předvídatelné chování i v době, kdy se změní úchop, jako u opotřebení zadních pneumatik. Kromě vyšší přesnosti zásahu, když je nastaven na úroveň "" 1 "" nebo "2", přidává DTC EVO novou funkci nazvanou "spin on demand" ", která umožňuje jezdci řídit motocykl na úrovni dosud dosažitelné pouze odbornými nebo profesionálními jezdci. Nyní, když je motocykl v zákrutu, může jezdec použít plyn, aby dosáhl skluzu, který je větší než již dosažený s normální úrovní zásahu.

Ducati Slide Control (DSC)

Zavedení systému 6D IMU umožnilo přidat Ducati Slide Control (DSC) k systému Ducati Traction Control EVO (DTC EVO) vyvinutému ve spolupráci se společností Ducati Corse. Tento systém podporuje jezdce ovládáním kroutícího momentu motoru Desmosedici Stradale založeného na úhlu skluzu. Jeho cílem je zlepšit výkon vystupující z rohu tím, že se zabrání úhlu sklonu, který by jinak mohl být obtížně zpracovatelný. Systém DSC pracuje díky systému 6D IMU, který poskytuje řídicí jednotce dynamiky vozidla informace o dynamice motocyklu (například úhlu, zrychlení a mnohem více). Díky těmto údajům a v závislosti na úrovni vybrané uživatelem DSC rozšiřuje používání motocyklu na všechny tím, že poskytuje lepší pomoc v extrémních jízdních podmínkách. Stejně jako DTC EVO řídí DSC redukce točivého momentu úpravou otevření plynu, čímž se snižuje rychlost vstřiku a poklesu rychlosti vstřikování. Ve všech situacích, kdy není vyžadován rychlý zásah DSC, použití ventilů těla plynu umožňuje udržovat optimální parametry spalování, což vede k plynulejšímu zásahu a reakci Desmosedici Stradale. DSC má dvě úrovně: od úrovně 1 až po úroveň 2 umožňuje systém snadněji řídit hodnoty posuvných úhlů, které jsou jinak obtížně spravovatelné. Intervenční úroveň DSC je možné změnit zadáním nabídky, kde je možné nastavit hodnoty DTC EVO a DWC EVO. Je také možné nastavit přímé ovládání DSC pomocí tlačítek s přímým přístupem na levém přepínači. Hodnota DSC je vždy viditelná na přístrojové desce.

Ducati Quick Shift up/down (DQS EVO)

Funkce DQS EVO s funkcí nahoru / dolů, jemně naladěná pro Panigale V4, ve srovnání s předchozím systémem 1299 Panigale využívá informace o hlubokém úhlu, aby maximalizovala stabilitu motocyklu při změně směru v zatáčkách. Kromě minimalizace doby řazení umožňuje DQS EVO posunutí směrem dolů bez použití spojky, čímž zajišťuje ještě účinnější brzdění do rohů. Systém se skládá z obousměrného mikrospínače integrovaného do pákové vazby, který při každé změně převodového stupně odešle signál řídící jednotce Desmosedici Stradale. Systém funguje odlišným způsobem pro posun nahoru a dolů, doplnění předběžného spalování a vstřikování během řazení nahoru s řízeným otevřením škrticí klapky pro snížení rychlosti, díky plnému systému Ride-by-Wire. Velikost a trvání různých akcí jsou navrženy tak, aby zajistily maximální plynulost při záběru i při extrémních závodních podmínkách, při sklopení směrem dolů pracujícím společně s clonou spojky a řízením brzdy motoru (EBC).

 

PANIGALE V4

PANIGALE V4 S

PANIGALE V4 SPECIAL

 

 

Tvarovaný větrem

Aerodynamický tvar nového Panigale V4 byl podle nejlepších dostupných technologií dokončen v aerodynamickém tunelu.

Ducati oblečení

Energie a síla jsou emoce odlišující novou kolekci "Ducati Corse" navrženou tak, aby zajistila maximální bezpečnost a výkon a zároveň povznesla vašeho závodního ducha. Podívejte se.



Ducati Su Misura

Navrhněte si vlastní jezdecký oblek, abyste zažili emoce, které jsou ještě osobitější. Přejděte na webovou stránku společnosti Ducati SuMisura a zjistěte, jak si přizpůsobit oblek graficky i fyzicky, přizpůsobený Vašim vlastním mírám. Přejít na stránky.

 

Ducati příslušenství