Desmosedici Stradale

Servis



Desmosedici Stradale - Zvuk motoru V4 nové éry

Nový motor přímo z MotoGP


"Jsme hrdí na to, že jsme mohli odhalit tento technologický klenot, který započal novou kapitolu v historii společnosti. Demonstruje vitalitu a vysokou úroveň investice do vývoje nových výrobků. Tento motor také demonstruje úzkou spolupráci mezi Ducati Corse a skupinou vyvíjející a vyrábějící motocykly a jak moc ze závodů je možné použít pro standardní modely"

Claudio Domenicali - CEO Ducati Motor Holding





Nový motor V4 90°je založený na zkušenostech získaných v MotoGP, kde je už nyní výkon čtyřválce Desmosedici na špičce své třídy, byl navržen tak, aby vybavil budoucí modely Ducati třídy supersport. Přenesením technologie nejvýkonnějšího závodního motoru do produkce, nabízí Ducati svým nadšeným zákazníkům své zkušenosti získané v mnoha sezónách MotoGP.

Říká se tomu Desmosedici Stradale a je určen k tomu, aby e stal milníkem v historii společnosti se sídlem v Borgo Panigale, která nikdy před tím nevybavila masově vyráběné sportovní moto čtyřválcovým motorem.

 

 

 

V4 pro budoucí sport biky od Ducati










Ducati Desmosedici Stradale je zrozen ze srdce motoru Ducati Desmosedici GP a nyní je připraven proměnit svou sílu a dokonalost v nadšení všech milovníků rychlých kol. Unikatní, lehký, kompaktní, technologicky vyspělý s nezaměnitelným zvukem.
Mistrovský kousek, který spojí jemnou sílu V4 se závodním postojem a sílou 210Cv.









V4 90°










Pro Ducati je rozložení V4 při 90 ° maximálním vyjádřením sportovnosti motocyklu. Není náhodou, že je to stejné řešení, které se používá v motorech MotoGP Desmosedici. Rozložení válců o 90 ° V vytváří přirozené vyvážení síly prvního řádu, aniž by bylo nutné se uchýlit k vyvažovacímu hřídeli, aby se eliminovaly vibrace, které s sebou nese známý nárůst absorpce hmotnosti a výkonu. Vedle tohoto primárního přínosu, který je mimořádně důležitý pro spolehlivost a mechanickou účinnost motoru, který dosahuje otáček vyšších než 14 000 ot / min, existují další, které dělají konfiguraci zvolenou společností Ducati technologicky nejdokonalejší.

 

 

 

 

Desmo: spojení tradice s budoucností





Nový motor je navržen kolem systému Desmodromic, charakteristice, která napomáhá prototypům Ducati, aby se umístili na špičce v závodní třídě motocyklových závodů. Díky tomuto motoru s vysokým počtem otáček dosáhne "Desmo" své maximální technické hodnoty a dosáhne takové úrovně sofistikovanosti, kompaktnosti a lehkosti, které Ducati pro zatím nedosáhla.




Kloubový hřídel proti otáčení





Na silničních motorkách se klikový hřídel otáčí ve stejném směru jako kola. Na rozdíl od toho se v MotoGP běžně používá otoční klikový hřídel, který se otáčí v opačném směru. Desmosedici Stradale si půjčila toto technické řešení, aby kompenzovalo část gyroskopického efektu, který způsobují kola, čímž je kolo agilnější a přesnější při změně směru. Otočný klikový hřídel také vytváří točivý moment díky setrvačnosti, která má tendenci ke snížení předního konce při zrychlení a zadní konec při brzdění, čímž se snižuje fenomén wheelie.



"Dvojitý puls"











Klikové čepy, vyrovnané o 70 ° jako na Desmosedici GP, vyžadují příkaz "Twin Pulse - dvojitý puls", který generuje energii, která je snadno ovladatelná a optimalizuje trakci při vyjíždění z křivek (efekt "Big Bang"). Díky této objednávce se Desmosedici Stradale vyznačuje jedinečným a výrazným zvukem.









Výkon MotoGP











Desmosedici Stradale byl vyvinut tak, aby kombinoval závodní výkon se všemi potřebami pro použití na silnici. Maximální točivý moment ve středním rozsahu - tak důležitý pro radost ze silničních motocyklů, které jsou otevřené k provozu - a k dosažení točivého momentu a výkonu při nižších rychlostech má motor větší objem než verze MotoGP, konkrétně 1,103 cm³. Vydává výkon vyšší než 155 kW (210 koní) při 13 000 ot / min a maximální točivý moment vyšší než 120 Nm (12,2 Kgm) od 8 750 do 12 250 ot / min ve verzi Euro 4






Silnice a okruh




Vývrt (81 mm) je stejný jako v motoru Desmosedici GP a má maximální rozměr povolený předpisy MotoGP. Je také nejvyšší v segmentu čtyřválcového supersportu.
Zdvih (53,5 mm) je v porovnání s motorem Desmosedici GP delší, aby bylo dosaženo vyššího kroutícího momentu při použití na volném povrchu a snížení maximální rychlosti otáčení motoru.
Použití stejného otvoru jako motor Desmosedici GP znamená, že všechny dynamiky kapaliny (ventily, sací potrubí, tělesa škrtící klapky), které ve skutečnosti tvoří srdce motoru, kde je generován výkon, jsou také velmi podobné u obou pohonů Jednotky.

Závodní stavba




Rozložení V4 o 90 ° činí motor extrémně kompaktní, což umožňuje centrování hmot a lepší integraci do motocyklu. Ve skutečnosti je Desmosedici Stradale vložen do motorky přední částí válců otočenou dozadu o 42 ° vzhledem k horizontální rovině, jako u motorů Ducati, které soutěží v MotoGP. To optimalizuje rozložení hmotnosti, umožňuje použití rozsáhlejších radiátorů a umožňuje otočení otočného ramene směrem dopředu.
Jeho stavba také vytváří přirozené vyvažování síly prvního řádu bez zesílení hmotnosti a ztráty výkonu vyvažovací šachty.


Variabilní výška přívodních nálevek





Sací nálevy s proměnnou výškou optimalizují plnění lahví při všech rychlostech otáčení s důležitými výhodami z hlediska výkonu a jízdní schopnosti. Systém přívodu paliva je tak doplněn oválnými tělesy škrticí klapky, každý se dvěma vstřikovacími trysky: jeden pod škrtící klapkou a druhý nad sebou.




Údržba




Počínaje motorem Desmosedici GP byly modifikace výrobních technologií, materiálů a pomocných komponent upraveny tak, aby dosáhly požadované životnosti vozidel, dosáhly standardních intervalů údržby 24 000 km (Desmo Service), homologace Euro 4 i vysoké výrobní kapacity.






Verze R s výtlakem menším než 1000 cm3 - která je vyšší a je určena pro použití na okruhu je v současné době v pokročilém vývojovém stádiu. To poskytne základy pro homologovanou verzi, která soutěží v šampionátu Superbike, kde bude tento motor používán již od roku 2019 (jeden rok od zahájení příslušné silniční verze, podle tradice Ducati).

Závodní DNA

V motor

Pro Ducati je rozložení V4 při 90 ° maximálním vyjádřením sportovnosti motocyklu. Není náhodou, že je to stejné řešení, které se používá v motorech MotoGP Desmosedici. Rozložení válců o 90 ° V vytváří přirozené vyvážení síly prvního řádu, aniž by bylo nutné se uchýlit k vyvažovacímu hřídeli, aby se eliminovaly vibrace, které s sebou nese známý nárůst absorpce hmotnosti a výkonu. Vedle tohoto primárního přínosu, který je mimořádně důležitý pro spolehlivost a mechanickou účinnost motoru, který dosahuje otáček vyšších než 14 000 ot / min, existují další, které dělají konfiguraci zvolenou společností Ducati technologicky nejdokonalejší.

Kompaktnost

Ve srovnání s klasickým čtyřválcovým válcem umožňuje boční kompaktnost motoru V větší centralizaci hmotnosti a umožňuje omezit hmotnost předního kola motocyklu. Kromě toho kratší kliková hřídel vytváří menší gyroskopický efekt. Všechny tyto aspekty mají pozitivní vliv na dynamiku motocyklu, což pomáhá při změně směru. Velký prostor, který je k dispozici mezi válci V, umožnil umístit vodní čerpadlo a mít velkou objemovou vzduchovou skříňku (12,8 litrů), aby motor Desmosedici Stradale lépe dýchal.

Integrace motoru a podvozku

Optimální integrace motoru a podvozku je základním pojetím každého projektu Ducati. Proto je Desmosedici Stradale vyvinutá tak, aby byla namontována otočená dozadu o 42 °, jako motory Ducati MotoGP, aby optimalizovala rozložení hmotnosti, použila rozsáhlejší radiátory a aby co nejvíce posunula výkyv otočného ramene dopředu. Desmosedici Stradale byl navržen tak, aby byl konstrukčním prvkem rámu. Připojení k hlavnímu rámu bylo přidáno k přední části horního krytu a do hlavy zadní strany. Blok motoru funguje také jako spojení pro zadní zavěšení a kyvné rameno.

Vlastnosti

Desmodromický systém 1/2

Stejně jako všechny motory Ducati na Desmosedici Stradale je design systému Desmodromic klíčovým faktorem pro dosažení špičkového výkonu. Desmodromický systém na Desmosedici Stradale využívá komponenty, které byly kompletně přebudovány a miniaturizovány tak, aby získaly velmi kompaktní tvary a dosáhly takové úrovně sofistikovanosti, kompaktnosti a lehkosti, které na motocyklech Ducati zatím nebyly nikdy vidět. Každá součást systému byla navržena a testována tak, aby bezpečně dosáhla rychlosti otáčení, kterou dokáže V4 dosáhnout. K novým kompaktním hlavicím motoru přispívají také nové zapalovací svíčky, které jsou menší než standardní model, který se právě vyrábí. Čtyři vačkové hřídele motoru Desmosedici Stradale pohybují 16 ocelových ventilů, sací ventily o průměru 34 mm a výfukové ventily o průměru 27,5 mm, které jsou poměrně velké vzhledem k přijatému otvoru o průměru 81 mm. Sedla ventilu jsou vyrobena ze slinuté oceli.


Desmodromický systém 2/2

Vzhledem k vysokým rychlostem otáčení V4 a velkému rozměru ventilů nemohl tento ventil sledovat profily uzávěru vaček pomocí tradičního pružinového systému. To je důvod, proč se desmodromický systém stává nepostradatelným. V "Desmo" společnosti Ducati jsou ventily mechanicky uzavřeny s přesností podobnou fázi otevření, umožňující realizaci výraznějších vačkových profilů a extrémního časování, které optimalizují dynamický průtok kapalin jak při nasávání, tak při výfuku, a tím i vyšší výkon motoru.

Vačkové hřídele jsou řízeny dvěma "tichými" časovacími řetězy. Na předním rozvodovém systému řetězec pohání vačkový hřídel sání, který zase přenáší pohyb na výfukový systém pomocí dvojice ozubených kol (systém s časovým ozubením). Na zadním časovém systému na druhé straně řetěz pohání výfukový hřídel, který přenáší pohyb na sací potrubí. Tato volba minimalizuje absorpci načasování, což je přínosem pro výkon a spolehlivost. Řetěz, který řídí časování předních válců, je umístěn na pravé straně motoru a je poháněn klikovým hřídelem ozubeným kolem ozubeného kola primárního převodovky. Ten, který pohání zadní válce, je umístěn na levé straně motoru a je poháněn převodovkou, která je součástí klikové hřídele. Každá hlava má "anti-beat" snímač, který umožňuje optimalizovat řízení předběžného střelby, vyhýbat se klepání jevů.

Otočný klikový hřídel 1/2

U běžných motocyklů se klikový hřídel otáčí ve stejném směru jako kola. Naproti tomu v MotoGP se otočný klikový hřídel otáčí v opačném směru. Specialisté na motory Ducati si toto technické řešení půjčili od závodních modelů ze stejných důvodů, které byly použity v konkurenčním světě. Ve skutečnosti má toto řešení výhody spojené s dvěma aspekty fyziky: gyroskopickým účinkem a setrvačností.

Kontra-otáčející se klikový hřídel umožňuje kompenzovat část gyroskopického efektu, který způsobují kola při jízdě, což vede k lepší manipulaci a motocyklu, která je při změně směru pohyblivější.

Otočný klikový hřídel 2/2

Druhá výhoda souvisí se setrvačností (tzn. Tendence objektu zabránit změně stavu) jak vozidla, tak rotujících částí motoru. Během zrychlení hnací točivý moment přenášený na zem tlačí vozidlo, které reaguje tím, že vyvolává tendenci k wheelie. Kvůli setrvačnosti vytváří protiběžně otočný klikový hřídel krouticí moment v opačném směru, který tak snižuje přední konec, čímž se snižuje fenomén kolize, což také přináší zrychlení.

Stejně tak během brzdění nebo rychlých zpomalení motocyklu dochází k reakci motocyklu, která směřuje ke zvedání zezadu, ale klikový hřídel také prochází zpomalením (sníženými otáčkami) a výsledkem je setrvačný točivý moment v opačném směru, který vyvažuje sílu, která chce zdvihnout na zadním konci. V důsledku toho, jak při zrychlení, tak při brzdění, přijetí protiběžného hřídele poskytuje pozitivní účinky.

"Dvojití puls" při spouštění

70 ° posunutí klikového hřídele v kombinaci s uspořádáním motoru 90 ° V generuje pořadí, které Ducati nazval "Twin Pulse", protože je to, jako kdyby motor reprodukoval sekvenci odpalování dvojitého válce. Zvláštností spočívá v rychlém odpálení dvou válců na levé straně a pak na pravé straně motocyklu. V časovém diagramu jsou střelby umístěny v rozsahu 0 °, 90 °, 290 ° a 380 °. Tato zvláštní objednávka poskytuje V4 zvuk, který je docela podobný zvuku motocyklu Desmosedici MotoGP.

V praxi představující cyklus, který začíná 0 °, první válec předního břehu "ohně", strana generátoru, následovala po rovném rotaci pouze o 90 ° válečkem zadní nádrže na stejné straně. Poté nastává interval, během něhož motor nevytváří hnací moment, dokud nedojde ke střelám o 90 ° od sebe ve dvou válcích na straně spojky. Vydání "Twin Pulse" kromě toho, že vytváří jedinečný výfukový zvuk na rozdíl od jakéhokoli jiného motocyklu, hudba do uší opravdového nadšence, vytváří typ síly, kterou Ducati považuje za nejlepší, jelikož vytváří důležité výhody na úrovni výkonu a tím i jízdní vlastnosti motocyklu, zvláště při zatáčení a vyjíždění z křivek.

Variabilní délka přívodních nálevek

Motor Desmosedici Stradale dýchá díky čtyřem oválným tělesům škrticí klapky o průměru 52 mm, které jsou připojeny k nálevům s proměnnou výškou nasazeným na motoru Ducati. Toto řešení umožňuje optimalizovat plnění lahví při všech rychlostech otáčení s důležitými výhodami z hlediska výkonu a jízdního výkonu.

V závislosti na rychlosti otáčení a točivém momentu požadovaném jezdcem, vstupní nálevky mají konfiguraci, která prodlužuje nebo zkracuje potrubí, což umožňuje ovlivnit dynamiku tekutin tlakových vln, které vedou podél potrubí.

Systém je řízen řídicí jednotkou motoru a je tvořen dvěma stupni: pevnou nálevkou umístěnou na těle škrticí klapky a pohyblivou, která klouže, vede podél ocelových vodítek a pohybuje se elektromotorem. Když je spuštěn, přichází do styku s krátkou nálevkou, což má za následek geometrické prodloužení potrubí. Když se zvedne, dynamika tekutiny vidí pouze pevnou lávku pod ním, a proto má konfigurace motoru jen velmi krátký kanál.

Každé těleso škrticí klapky je vybaveno dvěma vstřikovacími ventily: jedním pod škrticím kolečkem speciálně pro podmínky s nízkým zatížením a jedním nad ním se aktivuje, když je požadován výkon motoru na vyšší úrovni. Těleso škrtící klapky každé banky je poháněno vyhrazeným elektrickým motorem, který díky systému Full Ride by Wire umožňuje komplexní elektronické řídicí strategie, které upravují charakter motoru ve vztahu k jízdnímu režimu zvolenému jezdcem.

Oválné těleso škrtící klapky

Každé tělo škrtící klapky má dva vstřikovací trysky: jeden motýlový motor pro nízké zatížení a druhý nad ním, který vstoupí do hry, když je požadován maximální výkon motoru. Těleso škrtící klapky každého válce je poháněno vyhrazeným elektrickým motorem. Díky plnému systému Ride by Wire to umožňuje komplexní elektronické řídicí strategie a modulaci pocitu motoru podle zvoleného režimu jízdy.

Materiály

Hořčík: vzácná slitina

Hořčík zaujímá prominentní pozici mezi lehčími kovovými materiály. Není náhodou, že ve formě slitin je široce používán v soutěžích. Desmosedici Stradale používá slitinu hořčíku pro četné komponenty, včetně krytu hlavy, olejové jímky, generátoru a spojky. Technická volba, která také pozitivně ovlivňuje vzhled motocyklu.

Hliník: trvanlivost a lehkost

Kliky jsou vyrobeny z hliníku pomocí gravitačního odlitku a spojeny s vodorovným řezem. Horní plášť obsahuje čtyři hliníkové vložky válců s povlakem nikasil, které zajišťují nízké tření a ochranu proti opotřebení.

Lehkost a kompaktnost

Váha

Spolupráce s Ducati Corse umožnila dosáhnout kompaktního, lehkého a výkonného motoru. Vážení 64,5 kg, Desmosedici Stradale je jen o 2 kg těžší než dvojnásobný válec Superquadro o objemu 1 285 cm³.

Písty

Písty o průměru 81 mm jsou v hlavě válců opatřeny dvěma pístními kroužky, nízkým třecím a škrtícím kroužkem. Jsou vyrobeny z hliníku a využívají technologii "schránky v krabici", která umožňuje udržovat výšku a tloušťku podél koruny pístu, čímž se snižuje tření a setrvačné síly při zachování požadované trvanlivosti a tuhosti.

Kompresní poměr

Kompresní poměr je 14: 1, vysoká hodnota, která opět odráží design konkurenčního původu. Písty jsou spojeny s ocelovými kované tyče se středovou vzdáleností 101,8 mm.

Převodovky a spojky

DQS Up & Down: mění rychlostní stupně jako v závodě

Dokonalá funkčnost šestistupňové převodovky je zdokonalena technologií Ducati Quick Shift EVO (DQS EVO), která nabízí zásadní vývoj: výměnu ozubených kol s otevřenou škrticí klapkou. Navíc DQS EVO sleduje různé logiky pro posun nahoru a dolů. Integrace s clonou a motorovou brzdou (řízení brzdy motoru) zajišťuje absolutní účinnost systému i na trati.

Spojka

Mokrá spojka s progresivním řízením optimálně spojuje vysoký točivý moment a pohodlí jezdce. V konkurenčních jízdních podmínkách, při náhlých downshifts a silném brzdění motorem, působí spojka proti pádu proti ztrátě stability zadního konce a nabízí vynikající kontrolu při brzdění hluboko v rozích.

Dynamické tekutiny

Polosuché mazání

Stejně jako motory MotoGP využívá Desmosedici Stradale polosuché mazání s dodáním a zotavením, aby bylo zajištěno správné mazání všech pohyblivých částí po celou dobu. Olejové čerpadlo poháněné řetězem se skládá ze čtyř stupňů, z nichž jeden je určen pro dodávku lalůček a tři pro zotavení, jeden s převodovkou pro čerpání oleje z hlavic přes dva kanály, zatímco ostatní dvě čerpadla mají lalůčky a zajišťují efektivní zotavení mazacího oleje ve všech podmínkách používání motoru při zachování prostoru pod písty za řízených konstantních podmínek vakua, což snižuje ztráty způsobené větráním, tj. absorpci výkonu způsobenou aerodynamickou odolností, kterou nabízí vzduch a bičování oleje přítomného v prostoru pro ojnici.

Olejová nádrž, která slouží také jako pouzdro filtru, je umístěna v jímce z hořčíkového oleje namontované pod klikovou skříní a připojené k oddělení převodovky, avšak oddělená od klikové skříně. Při chlazení oleje se používá vyhřívaný chladič, který je zajištěn pod chladičem vody.

Chladící systém

Vodní čerpadlo umístěné ve válci V je poháněno hřídelem poháněným kaskádou ozubených kol. Jeho umístění je navrženo tak, aby co nejvíce zmenšilo velikost okruhu, zlepšilo jeho účinnost a optimalizovalo hmotnost motoru.

Homologace

Homologace

Technologie MotoGP a dodržování předpisů: Desmosedici Stradale je schválen Euro 4.
* (Pouze pro země, kde platí předpisy Euro 4)

Technické specifikace

Motor  
   
Typ motoru 1,103 cm³, 90° V4 s otočným klikovým hřídelem
Vývrt x zdvih 81 x 53.5 mm 
Kompresní poměr 14:01
Maximální výkon Více než 210 Hp @ 13,000 rpm* 
Maximální točivý moment Více než 120 Nm (88.51 lb-ft) z 8,750 to 12,250 rpm* 
Pořadí pro spuštění “Twin-Pulse” pořadí pro spuštění s kloubovými hroty posunutými o 70 stupňů
Systém časování Desmodromic systém časování s řetězovým a dvojitým vačkovým hřídelem, 4 ventily na válec
Mazání                   Polosuché mazání maznice se čtyřmi olejovými čerpadly: 1 dodávka a 3 vratná
Přívod vzduchu               Čtyři oválné škrticí kohouty s ekvivalentním průměrem 52 mm, připojené k sběračům s proměnnou délkou
   
* Uvedené hodnoty výkonu / kroutícího momentu se měří pomocí dynamometru podle homologační regulace a odpovídají homologovaným údajům uvedeným v dokumentu o registraci motocyklu.
Spojka  
   
Převodovka                    6 rychlostí s Ducati Quick Shift (DQS) převodem 
Spojka Šlapací a samoobslužná vícedílná spojka s hydraulickým ovládáním
   
Údržba  
   
Desmo Service        24,000 km/15,000 mil

 

Nové Ducati Panigale V4 bude vybaveno motorem Desmosedici Stradale a bude představeno 5. listopadu
v 21:00 hodin na Ducatio World Premiere 2018 v přímém přenosu na všech kanálech Ducati.